Calitatea apei

Ne pasă de apă, ne pasă de oameni!

În procesul de păstrare a calității apei, responsabilitatea este a noastră, a tuturor. Compania de Apă Buzău vine în sprijinul comunității cu urmărirea a 48 de parametri stabiliți de Uniunea Europeană. Aceștia sunt monitorizați și analizați periodic de către statele membre.

Cum monitorizăm parametrii apei?

Urmărim trei categorii de parametri:

  • Parametrii microbiologici

Aceștia sunt importanți pentru sănătatea umană. Dintre aceștia, amintim în mod special de parametrii E. coli și enterococi.

  • Parametrii chimici 

Asemenea celor microbiologici, parametrii chimici sunt relevanți pentru sănătatea noastră. Aceștia se referă atât la substanțe specifice,  precum metalele și compușii organici, cât și la substanțe generice, cum ar fi pesticidele și produsele secundare rezultate în urma dezinfecției.

  • Parametrii indicatori

Nu au niciun efect direct asupra sănătății publice. 

Ne oferă totuși, informații cu privire la procesele de tratare a apei și la calitățile organoleptice. Cu ajutorul lor, investigăm culoarea, mirosul și textura unei substanțe și indicatorii estetici ai apei potabile. Această categorie combină o serie de parametri microbiologici, chimici și radiologici. Exemple de parametrici indicatori: amoniu, cloruri, fier total, mangan, turbiditate, densitate, culoare, miros, gust.

Lista tuturor parametrilor indicatori o găsiți aici.

Analizele sunt efectuate conform Programelor de monitorizare a calității apei potabile avizate de DSP Buzău, întocmite în conformitate cu legislația in vigoare.

Întrebări frecvente

Vezi toate

Care este diferența dintre apa de la robinet și apa îmbuteliată?

Diferența dintre ele constă în faptul că apa de la robinet este sigură datorită controlului continuu a indicatorilor fizico-chimici și bacteriologici. Apa de la robinet este de cca. 620 de ori mai ieftină decât aceeași cantitate de apă îmbuteliată, respectiv de 0,5 litri.

În plus, de la robinet nu poluează mediul. Sute de miliarde de sticle din plastic sunt utilizate anual pentru ambalarea apei. Aceste imense cantităţi de PET-uri devin repede deşeuri şi numai 16% sunt reciclate. Restul de 84% poluează natura, și sunt atât de puţin biodegradabile încât dispar abia după sute de ani. Totodată, pentru producerea şi comercializarea unui litru de apă îmbuteliată se consumă 3 litri de petrol.

Vezi detalii

Apa are gust sau miros de clor. Ce pot să fac?

Mirosul mai puternic de clor poate apărea în cazul unor temperaturi extreme (mari sau mici), precum şi atunci când, pentru a asigura siguranţa microbiologică (bacteriologică) a apei distribuite, se impune creșterea concentrației de dezinfectant către limita superioară a cantităţii maxim admise. 

Măsura este luată exclusiv în scopul protejării sănătăţii dumneavoastră.

Clorul este o substanţă volatilă. Pentru a atenua gustul prea pronunțat al apei, recomandăm să o lăsați într-un recipient sau vas descoperit înainte de a o bea. Dacă o veți păstra la frigider nu mai mult de 24 de ore, temperatura scăzută va disipa gustul ușor neplăcut.

Vezi detalii

Cum este monitorizată calitatea apei?

Supravegherea apei potabile se bazează pe proceduri tehnice riguroase și instrumente de control performante. 

O facem fără oprire atât în stațiile de tratare a apei potabile, cât și în rezervoarele de apă și pe rețeaua de distribuție. 

Laboratoarele noastre sunt certificate de RENAR (Asociaţia Reţelei Naţionale de Acreditare din România – http://www.renar.ro) și avem personal calificat în domeniile chimia şi microbiologia apei. În plus, laboratoarele sunt dotate cu echipamente performante ce permit analiza cu rezultate garantate pentru toți indicatorii de calitate.

Puteți urmări buletinele de analiză a apei prelevată din întreaga arie de operare în secțiunea Calitatea apei.

Vezi detalii

Apa nu mai are același gust sau miros ca de obicei. Ce trebuie făcut?

Dacă nu ați mai pornit robinetul pentru o perioadă mai lungă (zile, săptămâni) prima apă care va curge este cea care a stagnat pe instalaţie.

De fiecare dată când constatați o deteriorare a aspectului apei de la robinetul dumneavoastră, vă sfătuim:

  • să lăsați apa să curgă pentru câteva secunde;
  • să vă informați dacă apa nu a fost oprită pentru intervenţii;
  • să verificați dacă şi vecinii au aceeaşi problemă.

Vă rugăm sesizați orice neregulă care are legătură cu calitatea apei reci la:

Call Center Compania de Apă  S.A. Buzău -0238 938- sau pe site la secțiunea de Contact.

.

Vezi detalii