Instalațiile interioare de apă trebuie protejate iarna

În perioada rece, odată cu scăderea temperaturilor, crește riscul de îngheț al instalațiilor de apă.

Instalațiile înghețate înseamnă defecțiuni ce pot conduce la lipsa apei și costuri de înlocuire suportate de proprietar. De asemenea, orice intervenție la instalațiile de apă este mai dificilă la temperaturi scăzute.

Pentru a preveni înghețul, puteți aplica materiale izolante pe lungimea branșamentului. Spumă poliuretanică, plăci din poliuretan, polistiren extrudat, saltea din vată bazaltică cașerată cu folie de aluminiu, sunt câteva materiale termoizolante care protejează branșamentul, reduc pierderile de căldură și mențin temperatura optimă a conductelor.

Nu folosiți materialele ce absorb umezeala precum textile, hârtie sau vată de sticlă.

În exteriorul branșamentului poate fi aplicat un material impermeabil pentru a reduce expunerea acestuia la temperaturi scăzute și pentru a preveni infiltrarea apei în cămin.

Atenție la:

  • căminul de branșament: asigurați-vă că nu se infiltrează apă verificând atent zona. De asemenea, capacul să fie bine închis.
  • părțile componente ale branșamentului: protejați de frig și componentele branșamentului, cum ar fi conductele amplasate după contor, robinetele sau armăturile. De asemenea, capacele căminelor de apă sau de canalizare se recomandă a fi curățate și/sau unse cu vaselină pentru o manevrare ușoară în caz de îngheț.
  • locație: verificați și protejați de frig toată instalația interioară. De asemenea, pentru contoarele din subsoluri, verificați izolația conductelor de apă și închideți sau micșorați suprafața gurilor de ventilație din subsol, astfel încât aerul rece să nu pătrundă direct.
  • consum: Consumați constant apă! Multe dintre problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.
  • construcții: Nu realizaţi construcţii în apropierea reţelelor de apă! Construcţia de cămine şi alte corpuri betonate în imediata apropiere a reţelelor de distribuţie a apei facilitează îngheţul.
  • plecări neprevăzute sau vacanțe: Dacă plecați de acasă mai mult timp, goliți instalația de apă și, acolo unde se poate, montați un robinet de golire după apometru.

În cazul în care îngheață branșamentul, apelați Call-Center/Dispecerat la numărul de telefon 0238 938 pentru remedierea, în siguranță, a problemei apărute. Nu încercați să-l dezghețați singuri. Nu turnați apă fierbinte pe contor pentru dezghețarea acestuia! Nu utilizați flacăra deschisă pentru dezghețarea conductelor sau contorului!

Facem următoarele precizări:

  • potrivit prevederilor Art. 9.4, din Contractul de furnizare încheiat cu utilizatorii noștri: „agenții economici și instituțiile publice au obligația montării aparatului de măsură din surse proprii. În cazul în care, după montaj, utilizatorul predă aparatul de măsură în mod gratuit operatorului, acesta va răspunde de întreținerea, repararea și verificarea lui. În cazul în care căminul de branşament şi/sau contorul de apă se află pe proprietatea utilizatorului, acesta va asigura integritatea sistemelor de măsurare, va asigura protecția împotriva înghețului contorului, va asigura accesul operatorului la contor pentru efectuarea citirilor, verificărilor, precum şi pentru operaţiile de întreţinere şi de intervenţii”;
  • potrivit prevederilor Art. 9.10 din Contractul de furnizare, utilizatorul are obligația „să asigure integritatea, întreţinerea şi repararea instalaţiilor interioare de apă şi de canalizare”

Întrebări frecvente

Vezi toate

De ce tariful apei nu este același în toată România?

Serviciul de alimentare cu apă este un serviciu local. În fiecare localitate, factorii precum: calitatea surselor de apă utilizate, tratamentele necesare de potabilizare, relieful, numărul de locuitori influențează tariful apei. 

Vrei mize rapide? Intră pe sizzling hot și joacă sloturi cu câștiguri reale. Uite: cotele se actualizează instant. Interfață clară și simplă pe mobil și desktop. Depune ușor, retrage rapid. Începe cu pariuri mici și simte adrenalina imediat.
실시간 배당을 찾는다면 melbet를 확인. 축구, 농구, 야구 등 다양한 스포츠 베팅 지원. 인터페이스는 간단하고 직관적. 모바일·PC 모두 최적화. 입금도 출금도 빠르게 처리. 소액으로 시작해 승리 감각을 키워 보자.

Nutze big bass bonanza spiele für schnellen Zugang. Schnelles Spiel, klare Regeln, echte Einsätze. Zeig, wie viel Glück du hast.

Starte jetzt mit razor shark game. Hier geht’s schnell: spannende Slots und satte Gewinne. Du setzt deinen Einsatz. Auszahlungen sind flott. Aber warte, Bonusfunktionen sorgen für extra Spannung. Tauche ein und hol dir den Nervenkitzel.

În județul Buzău, tariful apei este unic pentru toți utilizatorii, fiind reglementat de ANRSC.

Vezi detalii

Ce înseamnă ”apă meteorică” de pe factura mea?

Facturarea serviciului de canalizare a apei pluviale prestat de către Compania de Apă S.A. Buzău se realizează în conformitate cu Regulamentul Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Apa meteorică preluată de canalizare se stabilește în funcție de suprafețele deținute, construite și neconstruite, declarate de utilizatori și de cantitățile specifice de mai jos.

Regăsiți mai multe informații AICI

Vezi detalii

Cine plătește înlocuirea contorului de apă?

Deutsche Online-Casinos bieten eine Vielzahl von Glücksspieloptionen für Spieler. Diese Plattformen zeichnen sich durch ihre Zuverlässigkeit, Sicherheit und ein breites Spektrum an Spielen aus. Von traditionellen Tischspielen wie Roulette und Blackjack bis hin zu modernen Spielautomaten und Live-Dealer-Spielen finden Spieler eine abwechslungsreiche Auswahl.
Das beste deutsches online casino zeichnen sich auch durch großzügige Bonusangebote aus, darunter Willkommensboni, Freispiele und Treueprogramme. Spieler können sich auf eine sichere Spielumgebung verlassen, da diese Casinos von den relevanten Behörden reguliert und lizenziert sind.
Zahlungsmöglichkeiten in deutschen Online-Casinos sind vielfältig und umfassen Optionen wie Kreditkarten, E-Wallets und Banküberweisungen. Die meisten Casinos bieten auch mobile Plattformen an, sodass Spieler ihre Lieblingsspiele bequem von unterwegs aus genießen können.
Deutsche Online-Casinos sind bestrebt, erstklassige Unterhaltung und erstklassigen Service zu bieten. Spieler können eine Mischung aus Tradition und Innovation erleben, während sie ihre Glücksspielerfahrung in diesen Online-Casinos genießen.

La realizarea unor branșamente de apă noi, costul contorului revine operatorului, inclusiv toate costurile de înlocuire vor reveni Companiei de Apă S.A. Buzău. 

În situația în care contorul este deteriorat din cauze ce țin de utilizator (deteriorare, furt, îngheț, intervenții neautorizate etc.) costul înlocuirii îi revine utilizatorului.

Orice intervenție neautorizată va fi tratată conform prevederilor Regulamentului Serviciului de Alimentare cu Apă și de Canalizare al Companiei.

Vezi detalii

Care sunt pașii pentru depunerea online a unei documentații pentru avizare/contractare?

Pe site-ul nostru www.cabuzau.ro, accesați secțiunea Cum devin client.

Acolo veți regăsi un ghid pas cu pas pentru efectuarea operațiunii online.

Vezi detalii

De ce apar diferențele de înregistrare între contorul de branșament și cantitatea totală de apă înregistrată de repartitoarele de costuri din apartamente?

După contorizarea la nivel de apartament, se constată uneori diferenţe între suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente şi cantităţile înregistrate de contorul de branşament.

Aceste diferenţe pot apărea din diferite cauze:

  1. Diferenţe de clasă de precizie – contoarele de branşament au clasa de precizie superioară, diferită de repartitoarele de costuri din apartamente (excepție făcând contoarele montate în condominii de către CAB).
  2. Pierderi de apă înainte de repartitoarele de costuri din apartament – în funcţie de locul de montare. Practica demonstrează că, prin cumulare, pierderile de apă pe instalaţiile interioare pot să fie semnificative, fără a fi înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente. Ele pot fi cauzate de avarii ale sistemului interior de distribuţie sau de instalaţii neetanşe.
  3. Punctele de consum necontorizate în imobil. Sunt frecvente cazurile în care în imobil există puncte de consum necontorizate, precum: robinete în spălătorii, la ghenele de gunoi sau în subsolurile blocurilor. În cazul în care aceste robinete sunt folosite pentru umplerea butoaielor de murături, udat grădina din faţa blocului sau pur şi simplu curg în voie pentru că nu deranjează pe nimeni, reprezintă o mare sursă generatoare de consumuri.
  4. Poziţia de montare a repartitoarelor de costuri din apartament – dacă nu se respectă cu stricteţe poziţia de montare (de regulă, orizontal) a repartitoarelor de costuri din apartament indicată de producător, acestea înregistrează greşit. Orice deviere, cât de mică, a poziţiei de montare, produce erori de înregistrare.
  5. Necorelarea momentelor de citire – decalajul calendaristic dintre data citirii contorului de branşament şi data citirii repartitoarelor de costuri din apartament determină şi ele aceste diferenţe.Repartitoarele de costuri din apartament au rol orientativ de consum în interiorul imobilelor. Modul de repartizare a consumului/ cheltuielilor în interiorul imobilului este responsabilitatea exclusivă a Asociaţiei de Proprietari/locatari.
Vezi detalii